Blogi - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Blogi

Blogi tauolla.
    Blogissa on arkistoituna opiskelijoiden blogitekstit vuosilta 2015 ja 2018. Tsekkaa myös lukuvuoden 2015-2016 blogi osoitteessa teatterikoulutus.blogspot.fi

• 15.04.2021

Teatterikorkeakoulun Materiaalista esitykseksi -opintojakso

Somessa julkaistu katsaus helmikuussa päättyneen Teatteri II:n ja Teatterikorkeakoulun yhteistyökurssin antiin lisätty nyt myös tänne muuten tauolla olevaan blogiin.

• 28.05.2018

Lopun ajat

Näinä yhdeksänä kuukautena olen iloinnut, epäillyt itseäni ja kaiken merkitystä, oppinut armollisuutta, epäillyt itseäni ja taitojani, voimaantunut, luottanut, uskaltanut olla minä, kasvanut, iloinnut. — Vuosi on ollut mullistava, kaunis, pakahduttava.

• 11.05.2018

Loppu lähestyy

Loppu lähestyy. Enää kolme viikkoa jäljellä. Apua. Jatkuva haikeuden tunne painaa takaraivossa.

• 28.04.2018

Tämän junan päätepysäkki on

WhatsAppin ryhmäkeskusteluun kalahtaa päivittäin: “Leffa tänään, klo 20?”.

• 25.04.2018

Junamatka Lahdesta Kuopioon 19.4.

Kesää kohti, vastahan oli talvi. Toppatakit ovat yhtäkkiä vaihtuneet ohkaisiin bombertakkeihin. Tänään seisoin farkkutakki päällä odottamassa junaa ja hikikarpalot ilmestyivät otsalleni.

• 07.04.2018

On Kahdenlaisia Ihmisiä

Jokainen meistä on kahdenlainen välillä.

• 28.03.2018

Viime hetkellä

Oon aina ollu se, joka hoitaa asioita viime tipassa, viime hetkellä, viimeisellä minuutilla. Mä oon se hassunnäköinen tyyppi, joka juoksee takki auki liukkaalla kelillä Z-junaan viimeisillä minuuteilla, joka hoitaa pakolliset esseetehtävät juuri ennen deadlinea ja joka ei välillä vaan osaa yksinkertaisesti päättää yhtään mitään, ennen kuin on pakko. Huono yhdistelmä kyseisen piirteeni kanssa on se, että hyvin harvoin annan itselleni luvan alisuoriutua –  en päästä itseäni helpolla, vaan haluan tehdä parhaani olosuhteista huolimatta.

• 20.03.2018

Yötreenit. Yöduunit. Yöunet.

Öissä on yllättävää taikaa. Joskus kun yöllä painaa töitä pikkutunneille asti, saattaa syntyä ihmeitä. Saattaa syntyä kohtauksia, lavasteita, kokonaisia lavastuksia ja esityksiä. Muutamassa yössä voi tehdä olevaksi ennen vain päässä eläneen vision.

• 07.03.2018

Karamellipapereita ja kauppalistoja

• 04.03.2018

Jos elämä on sairaus, onko kuolema silloin parantuminen?

Kahdeksan viikkoa prokkista väännetty. Kaksi viikkoa jäljellä. Olo on sekava ja vinksahtanut. Suoraan sanottuna viime viikon lopussa en enää tiennyt mikä mielentila oli kun ensin nauratti ja sitten itketti.

• 21.02.2018

VENYVANUVONU JA MUISTA HENGITTÄÄ

Pienen ikäni aikana en mitään ole niin pahasti laiminlyönyt, kuin venyttelemistä. Onneksi viime syksynä sai otteen siihen touhuun, kun luokkakaverini ja rakas ystäväni Eemil oli samassa, ellei jopa pahemmassa jamassa kuin minä!

• 13.02.2018

Tuota, tuotetaan, tuota tuota

“Moikka, tässä Sonja Arffman täältä Lahden kansanopiston teatterikoulutuksesta! Sellasta vaan soittelin, että… “

• 06.02.2018

Hei mitä sulle kuuluu?

Tällä viikolla meidän jokanen pienikin tauko on kuulostanut enemmänkin muminalta nurkassa repliikkien kanssa tai sitten lounaspöydässä keskustelua repliikeillä.

• 30.01.2018

Vettä myllyyn

Ihan aluksi pitää varmaan avata käsite mylly. Mylly on viimeisen kolmen viikon ajan ollut meidän treenimuoto proggista varten. Teemme pitkiä improja, joiden tarkoituksena on etsiä omaa hahmoaan, proggiksen sisäistä maailmaa ja tunnelmaa, sekä tietysti henkilöiden välisiä suhteita…

• 23.01.2018

Jos elämä on juhla

Huomenna aamulla hyppään jälleen Z-junaan ja on aika aloittaa kolmas kouluviikko tälle vuodelle.

• 16.01.2018

Blogi alkaa!

Produktion treenit alkoivat heti ensimmäisenä koulupäivänä. Ideat ovat kuin atomeja, jotka yhdistyvät ja tiivistyvät yhdeksi planeetaksi. Siihen on vielä paljon matkaa ja hyvä niin.

• 10.05.2015

Rakkaudesta ja muistamisesta

• 27.03.2015

Haastatteluja treeniajalta