Jos elämä on juhla - Lahden kansanopiston teatterikoulutus
23.1.2018 | Kirjoittanut: Pauliina Kietäväinen

Jos elämä on juhla

Mitä blogiin pitäisi kirjoittaa?

Jahas. Tällä viikolla on mun vuoro kirjoittaa blogia, enkä tiedä mitä kirjoittaisin. Kaikenlaistahan sitä vois kirjoittaa.. proggiksen etenemisestä ja omista tuntemuksista ja elämästä opistolla ja Z-junasta ja uudesta Z-junan välipysäkistä Hennasta.. Henna on siis pieni paikka Mäntsälän ja Lahden välissä ja kuulutus Hennaan saavuttaessa on aivan hassu, sellainen vähän liian reipas korostaen ensimmäistä tavua. Se on aiheuttanut suurta hilpeyttä meidän Helsinki-matkaajien keskuudessa. Liekö Hennan vika, mutta nykyään Z-junat lähtee aamulla Helsingistä viisi minuuttia aiempaa aiemmin. Noniin no aloin nyt sitten kirjoittaa junamatkailusta..

Junalla matkaili suurin osa meidän luokasta myös tänään, kun käytiin Timon luona kylässä ja tavattiin Mikko Virtanen ja Peter Kanerva. Kuultiin hyviä juttuja näyttelijän ammatista, syötiin maukasta kasviskeittoa ja vietettiin mainiota sunnuntaita. Mutta kaikesta huolimatta tän päivän ehdoton suosikkihetkeni oli kuitenkin juuri saavuttamani bingovoitto Oivan sunnuntaibingossa!

Mitäs sitten.. Blogissa on varmaan hyvä olla myös kuva. Laitan tähän väliin kuvan Lahdesta. Lahden säästä. Sää on aina hyvä aihe.

Huomenna aamulla hyppään jälleen Z-junaan ja on aika aloittaa kolmas kouluviikko tälle vuodelle. Proggis etenee. Treeneissä ollaan mietitty muun muassa elämän merkityksellisyyttä. Siihen liittyen viimeaikainen aforismipohdintani tähän loppuun: Jos elämä on juhla, niin onko kuolema silloin juhlan jälkeinen krapula?