Teatteri - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Lahden kansanopiston teatteri

Lahden kansanopiston teatterikoulutuksen teatteri- ja opetustilat sijaitsevat entisen elokuvateatteri Ilveksen tiloissa Lahden keskustassa, Aleksanterinkadun varrella.
Perinteikäs Kansanopiston teatterikoulutus on perustettu jo vuonna 1983. Opiskelijat eivät harjoittele ainoastaan näyttelijäntyötä, vaan myös puvustusta, lavastusta, tekniikkaa, tuottamista sekä muita teatterin tekemiseen ja pyörittämiseen liittyviä taitoja.

Teatterin sijainti:

Aleksanterinkatu 4
15110 Lahti

Postitusosoite:

Lahden kansanopisto
Saimaankatu 11
15140 Lahti

Kulkuyhteydet

Pyörällä saapuvat saavat pyöränsä lukittua vastaapäätä teatteria, toisella puolella Aleksanterinkatua, oleviin pyöräpaikkoihin.
Teatterilla ei ole asiakaspysäköintiä autoilijoille. Kurkkaa tästä Lahden parkkipaikat. Esimerkiksi Toriparkki on aivan vieressä.
Jos tulet Lahteen junalla tai bussilla, kävelymatka Matkakeskukselta teatterille on vajaa kilometri. Yksinkertaisimmin matka taittuu kulkemalla ensin suoraan Rautatienkatua, sitten Aleksanterinkatua pitkin torin ohi.

Lipunmyynti ja kahvio

Suosittelemme varaamaan liput etukäteen sähköisesti. Lipunmyynti aukeaa puoli tuntia ennen esitystä. Maksuvälineenä käy sekä käteinen että kortti. Esityksissä on lähtökohtaisesti aina kahvio, josta saa juotavaa ja pientä purtavaa.

Esteellisyys

Tilamme eivät valitettavasti toistaiseksi ole esteettömät. Myöskään esteetöntä vessaa ei ole.
Kulku kahvio- ja aulatilassa sekä pääesityssaliin on esteetön. Ilmoitathan lippuvarauksen yhteydessä, mikäli tarvitset pyörätuolipaikan ja jos mukanasi tulee avustaja.  Avustaja pääsee esitykseen ilmaiseksi.

Tilavuokraus ja esitysvierailut

Tiedustelut tilavuokrauksesta ja esitysvierailuista vastuuopettaja Aleksi Lavasteella osoitteeseen aleksi.lavaste@lahdenkansanopisto.fi

Turvallisemman tilan periaatteet ▶