Lahden kansanopiston teatterikoulutus yhteistyöhön Taideyliopiston Teatterikorkeakoulun ja avoimen yliopiston kanssa - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Lahden kansanopiston teatterikoulutuksen toisen vuoden opiskelijat osallistuvat lukuvuonna 2020-21 Teatterikorkeakoulun Materiaalista esitykseksi -opintojaksolle. Opintojaksolla opiskelijamme työskentelevät työryhmissä joissa on opiskelijoita Teatterikorkeakoulun ohjauksen, dramaturgian ja näytelmänkirjoittamisen, valosuunnittelun sekä äänisuunnittelun koulutusohjelmista sekä esittävän taiteen lavastajaopiskelijoita Aalto-yliopistosta. Opintojakson aikana opiskelijat toteuttavat ryhmätyönä materiaalilähtöisen esityksen.

Lukuvuonna 2021-22 Teatterikorkeakoulu toteuttaa opintojakson yhteistyössä Laajasalon opiston kanssa ja lukuvuonna 2022-23 kurssille osallistuu Teatterikorkeakoulusta ruotsinkielisen näyttelijäntaiteen opiskelijoita sekä liikkuvuusopintojen kautta myös muita mahdollisia esiintyviä opiskelijoita.

Teatteri II:n opiskelijat saavat Teakin yhteistyöprojektista 10 opintopistettä Taideyliopiston avoimesta yliopistosta. Lisäksi tulevana lukuvuonna Teatteri I:n opiskelijat saavat Lahdessa tehdyistä näyttelijäntaiteen opinnoistaan hyväksiluetuiksi 16 opintopistettä.

Haku Lahden kansanopiston teatterikoulutukseen lukuvuodelle 2020-21 alkaa 1.4.
Lisätietoa koulutuksesta tämän sivuston Opetus-osiossa sekä Lahden kansanopiston ja Vapaan akatemian kotisivuilla, jonka kautta tapahtuu haku koulutukseen.