Teatteri II: Musiikkiteatteri - streamaukset la 24.4. ja su 25.4.2021 - Lahden kansanopiston teatterikoulutus
Musiikkiteatteri

Teatteri II: Musiikkiteatteri – streamaukset la 24.4. ja su 25.4.2021

Kakkosten musiikkiteatterijakso huipentuu viikonloppuna streamattaviin videoteoksiin!

Teokset ovat syntyneet työryhmälähtöisesti kolmen aristoteelisen arvon ympärille: totuus, kauneus ja hyvyys. Esitykset streamataan tällä sivustolla osoitteessa https://www.teatterikoulutus.fi/striimi

Kaikki kolme videoteosta ovat nähtävissä jokaisella esityskerralla. Tapahtuma on maksuton ja paikkoja kuhunkin esitykseen on rajattomasti. Arvioitu kokonaiskesto n. 1 tunti.

ESITYSAJAT:
la 24.4. klo 14
la 24.4. klo 18
su 25.4. klo 14
su 25.4. klo 18

JAKSON OHJAAVAT OPETTAJAT:
Aleksi Lavaste (vastuuopettaja, näyttelijäntyö)
Virva Immonen (musiikki)
Salla Santanen (tanssi, liike)
Jani Enqvist (tekninen tuki)

——————————————————————–

ALKIA

TYÖRYHMÄ:
Teija Asomäki, Frida Krohn, Reeta Manninen, Sofia Motturi, Aino Sihvonen ja Santeri Tamlander
VIDEON EDITOINTI:
Teija Asomäki ja Santeri Tamlander
MUSIIKKI:
Daft Punk/ Harder, Better, Faster, Stronger
Åttopojat/Lenin setä asuu Venäjällä
MUSIIKIN SOVITUS:
Teija Asomäki, Virva Immonen, Ilona Karppelin, Frida Krohn ja Sofia Motturi
VIDEOT:
Jeff Wenz/Harder, Better, Faster, Stronger-Instrumental Version
Tiger Cai/ Revenge of Laika
Nyan Cat/ Nyan Cat (original)
Mitchiri Mitchirineko/ MitchiriNeko March

KIITOS
Jani Enqvist
Aapo Savisaari

MELKEIN TUNNEN ELÄVÄNI

Ystävyys, rakkaus, yksinäisyys, kahvi, tupakka, kosketus, nauru, suru. Kuinka vastakohdat kohtaavat ja löytävät lohtua toisistaan. Kaipuu jostakin. Onko kauneutta vain täydellisyydessä tai sen tavoittelemisessa? Voiko kauneus olla rumaa ja irvokasta? Löytyykö se arkisista hetkistä? Unen ja valveen rajamailla. Yksinäisyys on kuin kahviin sekoittuva maito joka kiemurtelee karvaudessa. Joka ilta, kun lamppu sammuu, eikä saa unta, kuka tulee ja pelastaa? Vai pelastaako kukaan? Tarvitseeko edes pelastusta? Onko siitä edes kyse? Pieni onkivapa aivan kallellaan. Surrur surrur ja lähtee.

TYÖRYHMÄ:
Mette Heinikainen, Irinja Karttunen, Helmi Kokko, Jesse Palosaari, Tiina Romppainen, Sulo Siikaranta

MUSIIKKI:

ÄÄNITYS: Irinja Karttunen
KUVAUS,VALAISTUS, LAVASTUS, PUVUSTUS, KÄSIKIRJOITUS JA IDEOINTI: Työryhmä

ILMESTYSKIRJA 2021

Sydän sykkii ja haaveilen huomisesta. On aikaa juoda skumppaa, mennä uimaan, tanssia, laulaa, siivota varastoa, järjestää juhlat, vapautua, innostua, ihastua, rakastua.
Haluaisin vielä sanoa. Tai niin. Tiedät ehkä. On paljon asioita. Kaikki on tässä, ei niistä tarvitse puhua. Ja jos ei nähdä enää koskaan– Klik.

ESIINTYJÄT: Julius Kalliokoski, Janika Suopanki, Johanna Tapio, Myrsky Virmavirta ja Eemeli Väisänen
KÄSIKIRJOITUS: Myrsky Virmavirta ja työryhmä
OHJAUS: työryhmä
KUVAUS: työryhmä
LEIKKAUS: Janika Suopanki ja Eemeli Väisänen
MUSIIKKI: Emma Johansson

Kaiken teoksessa käytetyn musiikin taustalla ja inspiraationa on Erika Vikmanin Syntisten pöytä -kappale (Kaisa Korhonen, Mika Laakkonen, Janne Rintala).

KIITOS
Jani Enqvist