Lahden kansanopiston teatterikoulutus uudistuu! - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Lahden kansanopiston teatterikoulutus uudistuu!

Tänä syksynä 35 vuotta täyttävä Lahden kansanopiston teatterikoulutus uudistuu. Teatterikoulutus muuttaa Aleksanterinkadulle Lahden kauppatorin tuntumaan, elokuvateatteri Ilveksen entisiin tiloihin.

Samalla koulutuksen rakenne hieman muuttuu: Teatterikoulutus II palaa opetustarjontaan ykkösen rinnalle, ja jatkossa molempien koulutusten opetusvastuun kantaa nelihenkinen opetusryhmä. Teatterikoulutusten pääopettajana jatkaa Timo Raita. Musiikinopetuksesta vastaa Virva Immonen, liikkeestä Meri-Tuuli Risberg ja näyttelijäntyöstä syksyllä uutena aloittava Aleksi Lavaste. Koulutukset toimivat edelleen erillisesti opiskeltavina kokonaisuuksina, mutta muodostavat yhdessä aiempaa eheämmän jatkumon teatteriopinnoille. Opetusryhmä huolehtii opiskelijan pitkän aikavälin oppimisprosessista. Taiteellisia produktiota ja lyhytkursseja vetävät vierailevat taiteilijat ja opettajat.

Teatterikoulutus II:n syksyn 2018 produktion ja samalla uusien tilojen ensimmäisen ensi-illan ohjaa entinen kakkosen vastuuopettaja Misa Palander.

Haku teatterikoulutuksiin käynnistyy tiistaina 3.4.2018.