Teatterifestarit 2022 - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

La 14.5. klo 12.00-20.30
Su 15.5. klo 12.00-19.00

Festarit Lahden kansanopiston teatterissa Aleksanterinkatu 4, Lahti

Kahden päivän passin hinta on 15€ ja yhden päivän 10€.
Alennusliput: Kahden päivän passi 10€ ja yhden päivän passi 5€.

Passit lunastetaan ovella. Passeja ei varata etukäteen. Teatterilla toimii vain korttimaksu.

Festaripäivänä pääset passilla katsomaan niin monta esitystä, kuin tahdot ja ehdit. Paikka kuhunkin esitykseen varataan teatterilla festaripäivänä.

Teatterikoulutuksen jokakeväiset Teatterifestarit ovat pitkän tauon jälkeen täällä taas 14.-15.5.

Kaksipäiväiset festarit sisältävät Teatteri II -koulutuksen opiskelijoiden sooloesityksiä, ja molempina päivinä on luvassa myös koko ryhmän tanssiperformanssi.

Festarit pyörivät molempina päivinä klo 12 alkaen iltaan asti. Tervetuloa nauttimaan kanssamme keväästä, kahvion antimista ja takuulla tuoreesta teatteritaiteesta!

Esitysaikataulut on nähtävissä tässä: Teatterifestarien aikataulu (PDF)

Esitystiedot:

Liinu Ovaskainen – Verkkoni sisään
Haluan manifestoida itseni takaisin veteen ja vapauteen. Haluan oppia uimaan taas itse.

Heidi Lappi – Sailan oma esitys
Äiti sanoo mulle aina, että “ole tarkkana kuin porkkana”. Mutta mä oon mielummin Saila. Mulla on niin hyvät kaikki.

Aapo Savisaari – Pito/perustus/permutaatio
Yritän irrota itsestäni. Epävarmuus, mahdollisuus onnistua. En tiedä mitä tämä on. Olen katsottavana. Saa katsoa.

Hugo Hagström – Putoan.
Miltäköhän helvetissä näyttäisi… Dante vaelsi keskelle, minä vain putoan… Putoan, enkä ihan tiedä mihin. Ei suunnalla tai ajalla ole enää niin merkitystä kun vain putoaa. – I’ll see you on the dark side of the moon.

Sv: Eksistentiaalinen kauhu, ahdistavia teemoja, seksi, väkivalta, musiikki saattaa olla liekeissä.

Siiri Lehtinen – Viides näytös
Nyt on kyllä hieno juttu tulossa! En malta odottaa, että saan näyttää tän teille.

Ronja Alatalo – Show Must Go Off
Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy, tule mukanani juhlimaan. Lapsitähti eläköityy.

Atte Reunanen – Viimeinen demo
jees elikkäs nyt tää kaks vuotta on tullu päätökseensä ja tuntu siltä että nyt on oikea aika ja turvallinen paikka tehdä tämmönen demo. meikäläinen kiittää ja kumartaa! kiitos!

Oona Toivola – Rakennushommia
Minä en voi vahingoittaa ihmiskuntaa enkä antaa ihmiskunnan vahingoittua.

Pauliina Kuusisto – Toimintaterapiaa
Sain tietää että oon ehkä vähän kontrollifriikki.

Laura Viinikka – Antikohtuus
Sisälläni kasvaa hirviö. Voisiko joku auttaa?

Roosa Leivo – Valovaras
Valo on edellytys elämälle, kauneudelle. Kaikki kaunis tulee näkyviin valon avulla. Kukat puhkeavat kukkaan ja värit näyttävät kirkkailta ja eläviltä. Tiesitkö, että perhosetkin hakeutuvat valon lähelle?

Installaatiot:

Janika Peltola – Tuhkista uusi elämä
Nousi ja päätyi kankaalle.

Oona Virolainen ja Veera Kaasalainen – Tulit mieleen