Teatterifestarit 2019 - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

LA 4.5. klo 10-20.15
SU 5.5. klo 10-20.15

Esityksen Lahden kansanopiston teatterissa Aleksanterinkatu 4, Lahti

Festaripassilla voit katsoa niin monta esitystä kuin jaksat tai vaikka kaikki!

Kahden päivän passin hinta on 15 € & yhden päivän 10 €.

Voit varata passisi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen teatteri@lahdenkansanopisto.fi

Teatterikoulutuksen jokakeväiset Teatterifestarit ovat täällä taas! Kaksipäiväiset festarit sisältävät Teatteri II -koulutuksen opiskelijoiden esityksiä, ja molemmat päivät huipentuvat tanssiperformanssiin.

Festarit pyörivät molempina päivinä klo 10 – 20.15.

Tervetuloa nauttimaan kanssamme keväästä, kahvion antimista ja takuulla tuoreesta teatteritaiteesta!

Avaa tästä festareiden aikataulu (PDF).

ESITYKSET:

Sonja Arffman – nää juhlat loppuu
”Lehmät lähti. Ne kylän viimeiset. Sinne ne menivät, Valmu, Lumik, Tamara, Nätti, Malviina, Mielikki, Mimmi, Amalia, Serina, Ylli, Jaspis, Matara ja Tira.”
TYÖRYHMÄ: Arffman & Kietäväinen

Henna Heikkilä – Kaikki mitä mä halusin mä tein koska mä halusin
Mua inspiroi Sami Jauhojärvi, Estrella, aspartaami, reality-tv, aamusivut, voimakivet, kilometrien kokoinen paino rinnassa.
KÄSIKIRJOITTAJA, OHJAAJA JA ESIINTYVÄ TAITEILIJA: Henna Heikkilä / HENKINEN VALMENTAJA, SPIRIT GUIDE JA KONSULTTI: Mikko Salminen

Kasperi Hulkkonen – Kasperi Hulkkosen kiertueteatteri esittää – Pönttö
Maailma on täynnä suuria voimia. Yhtä täynnä se on kodikkaita ja turvallisia pesiä jonne paeta niiden armoilta. Tästä kaikesta kertoo ”PÖNTTÖ”. Tule ja koe!
TEKSTI: Kasperi Hulkkonen & Esko Korpelainen / OHJAUS: Esko Korpelainen / NÄYTTÄMÖLLÄ: Kasperi Hulkkonen

Jussi Järvilehto – Ylösnousemus – stand up vai stay down?
”Jos haluat kertoa totuuden, sinun olisi paras saada heidät nauramaan, sillä muuten he tappavat sinut” – Oscar Wilde
FUN FACT: 86,2% sitaateista on täyttä paskaa.
OHJAUS: Miro Apostolakis / NÄYTTÄMÖLLÄ: Jussi Järvilehto

Elina Kanerva – Miehenpuolikkaita ja Kyöpelinvuoren noitia
Tää on business-länkkäri. Uranaisen utopia – toisaalta dystopia.
TYÖRYHMÄ: Elina Kanerva ja Aino Karlstedt

Benjamin Klemettinen – Vielä kun ehtii
Kuolemalta emme voi välttyä, siksi kannattaa elää kun elettävää on. Mitä ihminen katuu kuolinvuoteella? Mitä olisi kannattanut tehdä ja mitä ei? Esitys pohjautuu artikkeellin Näitä viittä asiaa ihmiset katuvat eniten kuolinvuoteellaan (Studio55).
Esitys: Benjamin Klemettinen / Avustava ohjaaja: Timo Raita / Työmonologin kirjoittaja: Kasperi Hulkkonen

Jussi Korhonen – Hylkiö
”He katsovat minua, kappas, edelleen he katsovat minua.”
Lavalla: Jussi Korhonen / Käsikirjoitus: Iida-Sofia Luusua / Tanssin ohjaus: Meri-Tuuli Risberg / Musiikki: Jussi Korhonen / Juliste: Emma Asikainen @es.asikainen

Sonja Lairikko – Herkkua
Vaikuttaako näkemämme fiktiivinen väkivalta siihen, millaisena käsitämme väkivallan todellisessa elämässä? Esitystä suositellaan yli 13-vuotiaille.
Sonja Lairikko / Koreografia: Sonja Lairikko & Meri-Tuuli Risberg

Helmi Linnosmaa – Punainen naru
”Punaiselle narulle ei löydy käyttöohjeita. Keksi itse.”
KÄSIKIRJOITUS JA LAVALLA: Helmi Linnosmaa / OHJAUS: Toni Riihiluoma

Petra Lumme – m² työmaa
Miten minä päädyin tähän? On ollu sellasta yksinäisyyden pelkoa. Tai yksinäisyyden tarvetta. Kaikki on ikään kuin muuttolaatikoissa kokoajan.
TYÖRYHMÄ: Petra Lumme ja Minne Mäki

Iida-Sofia Luusua – Hevosia, seksiä, kaviaaria eli itsekästä rakkautta kotitallilla ja ulkomailla
Tässä esityksessä esiintyvät seuraavat henkilöt: t.A.T.un laulaja Lena Katina, Connemaranponi, Hevosenhoitaja 1, Hevosenhoitaja 2, Sampi, siis se kala
Poni on pakko myydä, eikä kukaan enää rakasta ellei sitten karsinan nurkassa yön pikkutunteina.
TYÖRYHMÄ: Iida-Sofia Luusua

Valo Sauri – Joo. Joo? Joo.
Tämä kurssi antaa välineitä parisuhteen läheisyyden parantamiseen ja ristiriitojen ratkaisuun. Kurssin voit tehdä joko yhdessä kumppanisi kanssa tai yksin. Paras hyöty saadaan, jos molemmat olette halukkaita kurssille ja teette sen yhdessä. Tämä kurssi ei kuitenkaan ole terapiaa. (Tämä kurssi ei sovellu pareille, joiden ongelmana on väkivalta.)
TYÖRYHMÄ: Pauliina Kietäväinen, Julius Leppänen ja Valo Sauri

Inka Maijala – Kosmonautti – esitys häpeästä
Mä olen tyyppi, joka häpeää about kaikkea. Tai tosi paljon. Tai niin mä ainakin kuvittelen. Poskia ja korvia kuumottaa. Mä näpyttelen pöytään sormillani, taputan käsiä vasten toisiaan ja välillä myös vasten kasvojani. Hyräilen itsekseni ja irvistän.
OHJAUS: Eero Leichner / LAVALLA: Inka Maijala / ESITYSTEKSTIT: Eero Leicher, Inka Maijala

Heikki Nousiainen – Kohtaus
”Jos mä oisin kani niin sä kattoisit mua ihan eri silmin, sä voisit olla turvallisesti siinä missä sä nyt oot ja mä voisin olla tässä.”
TYÖRYHMÄ: Heikki Nousiainen ja Jasu Parviainen

Eero-Heikki Puustinen – Mä rakastan mun elämää
Lavalla: Eero-Heikki Puustinen
Tanssin ohjaus: Meri-Tuuli Risberg

Senja Rajalin – Learning to rock (unconditionally)
– Luuletko sä että sulla vielä jatkuu elämä samanlaisena?
– Ei. Ei se jatku samanlaisena. En mä tiedä vielä minkälaisena se jatkuu, mutta ei ainakaan samanlaisena.
Kuinka rakastaa maailmassa, joka ei rakasta takaisin?
TYÖRYHMÄ: Miina Penttinen ja Senja Rajalin

Justiina Saari – Vapaapäivä
Onko sanoja? Ei. Onko kirjaimia? Ei. Onko näyttelijää? Ei? Onko vispipuuroa? Ei. Onko käsikirjoitusta? Ei. Onko kahvia? Ei. Onko esitystä? [keikkaa] Onko suunnitelmaa? On.
TYÖRYHMÄ: saari/kilpeläinen