Tappoleikit - Lahden kansanopiston teatterikoulutus
Tappoleikit -teatteriesityksen promokuva

Tappoleikit

Teatteri I 2020-2021

Esitys peruttu koronatilanteen vuoksi. Alla suunniteltu esityskausi.

Ensi-ilta:
pe 19.3.2021 klo 19

Muut esitykset
la 20.3. klo 14
ti 23.3. klo 19
ke 24.3. klo 19
la 27.3. klo 14
la 27.3. klo 19
ti 30.3. klo 19
ke 31.3. klo 19
ke 7.4. klo 19
la 10.4. klo 14
la 10.4. klo 19
ti 13.4. klo 19
to 15.4. klo 19
la 17.4. klo 14

Esitykset Lahden kansanopiston teatterissa, Aleksanterinkatu 4.

Tappoleikit on kertomus kaupunkiin leviävästä tuntemattomasta viruksesta ja siitä, mitä ihmisille ja ihmisyydelle tapahtuu katastrofin keskellä. Näytelmän konteksti on historiallinen, mutta yhteys nykyaikaan on ilmeinen. Teos käsittelee myös sitä, miten eri yhteiskuntaluokat päätyvät samalle viivalle kuoleman edessä. Kuka ansaitsee pelastua vai ansaitseeko kukaan?

Absurdi teatteri tyylilajina on avannut paljon mahdollisuuksia teoksen tulkitsemiselle. Opiskelijamme ovat päässeet tutkimaan tragedian ja komedian rajapintoja sekä suhtautumista kuolemaan. Saako kuolemalle nauraa? Voiko ruumiiden keskeltä löytyä jotain kaunistakin?

Käsikirjoitus Eugène Ionesco
Ohjaus: Elina Kilkku
Ohjaajan assistentti: Ilona Karppelin
Musiikin opetus: Virva Immonen