Lokkiorkesteri - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

su 29.11. klo 19
to 3.12. klo 19
la 5.12. klo 14

Kaksi viimeistä esitystä peruttu yleisötilaisuuksien kiellon vuoksi.
Lahden kansanopiston teatteri Aleksanterinkatu 4, Lahti

Esityksen arvioitu kesto on noin 2h 30min. Esityksessä on väliaika. Väliajalla teatterilämpiössä palvelee kahvio, jossa käy korttimaksu.

Liput: 12€ / 6€ / 4€ (perus / opiskelija, työtön, eläkeläinen, siviili- tai varuspalvelusta suorittava / teatteriala)
Ryhmät: Yli 10 hengen ryhmille liput maksavat 4€/kpl. Ryhmän ohjaaja/opettaja ilmaiseksi.
Maksutapana ainoastaan korttimaksu.

LIPPUJEN VARAUS:
teatteri@lahdenkansanopisto.fi

HUOM! Paikat tulee varata etukäteen. Ilmoitathan varauksen yhteydessä myös puhelinnumerosi.
Laitamme saman varauksen alla olevat henkilöt istumaan vierekkäin. Ilmoitathan etukäteen, jos toivot turvavälejä myös oman varauksesi henkilöiden välille.

Valitettavasti tilamme on esteellinen, mutta pyörätuolipaikat ovat järjestettävissä. Otathan yhteyttä etukäteen sähköpostitse osoitteeseen teatteri@lahdenkansanopisto.fi

Tässäpä vasta teatteri! Ei mitään esirippuja eikä ensimmäistäkään kulissia, vain tyhjä avaruus.

Lahden kansanopiston teatterikoulutus tuo marraskuussa ensi-iltaan näyttelijä ja teatteriohjaaja Tanjalotta Räikän ohjaaman teoksen Lokkiorkesteri. Teoksen innoittajina toimivat Anton Tšehovin kuuluisin näytelmä Lokki sekä englantilaisen lastenkirjallisuuden klassikko Liisan seikkailut ihmemaassa.

Viskasit minut ilmaan kuin lokinpojan ja kuvittelit, että laskeutuisin pehmeästi.
Enhän minä edes tiennyt kuinka siipiä levitetään.

Ammuttu lokki johdattaa Kostjan matkalle ihmeelliseen välitilaan, jossa sekaisin ovat paitsi aika ja paikka myös itse kuolema. Kostja kulkee läpi kyynelten meren sekä hullunkuristen teekutsujen ja päätyy lopulta käräjille, joilla määritellään lopullisesti hyvä taide. Klik klik. Sopiva pienen kertomuksen aihe, eikö vain?

Teos tarkastelee Tšehovin Lokin henkilöitä ja teemoja uudesta, karnevalistisesta tulokulmasta. Ihmemaassa kaikki on mahdollista, mutta pystyykö edes kaalimadoksi muuttunut Trigorin kuromaan umpeen kuiluja ihmisten välillä? Lopulta ilmaan jää vain yksi kysymys: mistä onnellinen loppu löytyy?

Anton Tšehovin Lokin ja Lewis Carollin Liisan seikkailut ihmemaassa pohjalta sekä työryhmän tekstien innoittamana käsikirjoittanut Tanjalotta Räikkä

Ohjaus: Tanjalotta Räikkä
Koreografiat: Tanjalotta Räikkä ja Salla Santanen
Tanssin opetus: Salla Santanen
Kappaleiden sovitus ja musiikin opetus: Virva Immonen
Ohjaajan assistentti: Clarissa Rosi
Julisteiden kuvat: Elisa Kohtanen
Julisteiden grafiikka: Vincent Kinnunen

Näyttämöllä: Teija Asomäki, Mette Heinikainen, Emma Johansson, Julius Kalliokoski, Irinja Karttunen, Helmi Kokko, Frida Krohn, Reeta Manninen, Sofia Motturi, Jesse Palosaari, Tiina Romppainen, Aino Sihvonen, Sulo Siikaranta, Janika Suopanki, Santeri Tamlander, Johanna Tapio, Myrsky Virmavirta ja Eemeli Väisänen

Esityksissä noudatetaan viranomaisten sekä Suomen Teatterit ry:n julkaisemia poikkeusajan esittämisohjeistuksia. Katsomossa noudatetaan turvavälejä ja paikkoja on aiempaa rajatummin.

Suosittelemme esitysten yleisössä kasvomaskien käyttöä. Pyydämme katsojia tuomaan esityksiin omat kasvomaskinsa, mutta teatteri myös tarjoaa kasvomaskeja tarvittaessa.

Ethän saavu esityksiin sairaana. Lievätkin oireet ovat syy jäädä kotiin. Peruthan varauksesi, jos et pääsekään paikalle.

Ovet avataan 30 minuuttia ennen esityksen alkua. Katsojat kutsutaan esitystilaan turvavälejä noudattaen.