Kolme sisarta - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Ensi-ilta:

pe 17.11. klo 19.00 LOPPUUNVARATTU

Muut esitykset:

Esitykset Lahden kansanopiston teatterissa, Aleksanterinkatu 4.

Lipunvaraus:

Varaa lippusi valitsemalla yltä haluamasi esityspäivä ja täyttämällä varauslomake.

Hinnat:
12 € / 8 € / 5 € (perus / opiskelija, työtön, eläkeläinen, siviili- tai varuspalvelusta suorittava / teatteriala
Maksutapana ainoastaan korttimaksu.

Kannatuslippu: 20 € (kannatustuotto Teatterikoulutuksen opiskelijayhdistyksen hyväksi)

Ryhmät: yli 10 hengen ryhmille liput maksavat 5 €/kpl. Mikäli ryhmällä on ohjaaja/opettaja, hän pääsee esitykseen ilmaiseksi. Ryhmälippupaketit varataan sähköpostitse: teatteri@lahdenkansanopisto.fi

Kolmessa sisaressa (1901) Anton Tšehov kirjoittaa yksilöiden haasteista löytää paikkansa elämässä, kuinka löytää yhteys itseensä ja toisiin ihmisiin sekä ihmisen vimmatusta halusta löytää rakkaus ja sitä kautta luottamus elämään.

Jaltalla vuonna 1900 kirjoitettu Kolme Sisarta on yhä ajankohtainen. Teoksen teemat kohtaaminen ja kohtaamattomuus kulkevat läpi näytelmän, aivan kuten ne kulkevat arjessa mukanamme oli kyse sitten yksilöiden tekemistä valinnoista tai valtioiden välisistä suhteista.

Teos kysyy tekijöiltään mistä onnellinen elämä koostuu, muuttuuko ihminen, muutunko minä ja olenko valmis tekemään vaadittavat ratkaisut onnellisemman elämän eteen – se kysyy toistuvasti, etsii ja hokee jättäen viisaasti vastausten löytämisen lopulta katsojalle.

Siinä esityksen viehätys ja magiikka. Tervetuloa teatteriin!

Kolme sisarta nähdään Lahden kansanopiston teatterikoulutuksen 40-vuotisjuhlasesityksenä.

KÄSIKIRJOITUS: Anton Tšehov / Sami Hokkanen
OHJAUS & DRAMATISOINTI: Sami Hokkanen
OHJAAJAN ASSISTENTTI: Maisa Laitinen
KOREOGRAFIAT JA TANSSIN OPETUS: Katri Liikola
MUSIIKIN OPETUS: Virva Immonen
PUHEEN OPETUS: Heini Nikander
VALOSUUNNITTELU: Saija Nygård
TUOTANTO: Lahden kansanopiston Teatterikoulutus II

LAVALLA: Lahden kansanopiston Teatterikoulutus II
Katariina Broman, Inka Holm, Julia Karppinen, Samuli Keränen, Jouni Kolvanki, Katri Leppälaakso, Vilma Liikkanen, Inka Mantsinen, Saija Nygård, Luukas Rannakari, Aino Räisänen, Jasmin Salonen, Milja Taipale, Aino Tuppurainen, Silja Uusitalo ja Anton Varpama-Taittonen

Tila on valitettavasti esteellinen, mutta pyörätuolipaikat on järjestettävissä. Olethan meihin etukäteen yhteydessä sähköpostitse, mikäli tarvitset apua esitykseen saapumisessa tai haluat lisätietoja. Avustajan lippu on ilmainen.

Noudatamme tiloissamme turvallisemman tilan periaatteita, joihin toivomme myös yleisön sitoutuvan. Lämpiössä on sukupuolineutraalit WC-tilat.

Esitys sisältää kovia ääniä, teatterisavua ja vilkkuvia valoja.

Esitystä tukemassa