Fast Food Kathakali - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Fast Food Kathakali

Teatteri I 2019-2020

Ensi-ilta:
pe 21.8. klo 20 (loppuunvarattu)

Muut esitykset:
la 22.8. klo 14 (loppuunvarattu)
su 30.8. klo 14 (loppuunvarattu)
su 30.8. klo 19 (loppuunvarattu)
la 12.9. klo 19 (loppuunvarattu)
su 13.9. klo 14 (loppuunvarattu)

(Alkuperäinen esityskausi maalis-huhtikuussa 2020 peruttu pandemian vuoksi)

Lahden kansanopiston teatteri Aleksanterinkatu 4, Lahti

Esityksen arvioitu kesto on noin 2h. Esityksessä on väliaika. Väliajalla teatterilämpiössä palvelee kahvio, jossa käy korttimaksu.

Lippujen varaus: teatteri@lahdenkansanopisto.fi
HUOM! Paikat tulee varata etukäteen. Ilmoitathan varauksen yhteydessä myös puhelinnumerosi.

Liput: 12€ / 6€ / 4€ (perus / opiskelija, työtön, eläkeläinen, siviili- tai varuspalvelusta suorittava / teatteriala)
Maksutapana vain korttimaksu.

Ryhmäliput: Yli 10 hengen ryhmille lipun hinta on 4€. Ryhmän opettaja/ohjaaja veloituksetta. Ryhmäliput varataan sähköpostitse osoitteesta teatteri@lahdenkansanopisto.fi. Suosittelemme ryhmille erityisesti heti ensi-illan jälkeen olevia esityksiä, sillä niissä on usein runsaasti tilaa.

Tila on esteellinen, mutta pyörätuolipaikat ovat järjestettävissä. Otathan yhteyttä etukäteen sähköpostitse osoitteeseen teatteri@lahdenkansanopisto.fi.

Uutta kotimaista draamaa Lahdessa – vihdoinkin!

Kulkukoira haukkuu
eli hopeinen ovikello soi,
todellisuus hukkuu,
kaiken sanoilla paremmaksi kääntää voi.

Lahden kansanopiston teatterikoulutus tuo elokuussa ensi-iltaan kirjailija ja teatteriohjaaja Elina Kilkun teoksen Fast Food Kathakali. Esitys kantaesitetään Lahdessa.

Fast Food Kathakali on kertomus köyhyydestä sekä taloudellisesta ja ruumiillisesta eriarvoisuudesta. Esitys peilaa länsimaisen yhteiskunnan epäkohtia Intiaan, jonka slummissa suomalaiset Arja ja Skandinaavi joutuvat silmäkkäin omien toiveidensa ja pettymystensä kanssa. Onko edes jumalallisesta väliintulosta apua, kun toisella on kuusi telkkaria ja toisella kuusi nälkään kuolevaa lasta?

Näytelmä on saanut innoituksensa intialaisesta kathakali-tanssiteatterista. Tyylilajiin kuuluvat mm. yliluonnolliset juonenkäänteet, visuaalinen näyttävyys sekä roolihenkilöiden erottelu laulajiin ja näyttelijöihin. Vastaavanlaista esitystä ei ole nähty Suomessa koskaan aikaisemmin!

Käsikirjoitus ja ohjaus: Elina Kilkku
Apulaisohjaus, sävellys ja äänisuunnittelu: Benjamin Klemettinen
Koreografiat ja tanssin opetus: Meri-Tuuli Risberg
Musiikin opetus: Virva Immonen
Kuvat: Elisa Kohtanen
Grafiikka: Teija Asomäki
Tuotanto: Lahden kansanopiston teatterikoulutus
Teaserin kuvaus: Jani Enqvist
Teaserin editointi: Jesse Gyllenbögel

Näyttämöllä: Teija Asomäki, Jesse Gyllenbögel, Julius Kalliokoski, Irinja Karttunen, Helmi Kokko, Frida Krohn, Heidi Lappi, Reeta Manninen, Sofia Motturi, Ida Pajunen, Jesse Palosaari, Tiina Romppainen, Aino Sihvonen, Sulo Siikaranta, Janika Suopanki, Johanna Tapio, Lotta Vehviläinen, Maria Viitanen, Myrsky Virmavirta ja Eemeli Väisänen.

Esityksissä noudatetaan viranomaisten sekä Suomen Teatterit ry:n julkaisemia poikkeusajan esittämisohjeistuksia. Katsomossa noudatetaan turvavälejä ja paikkoja on aiempaa rajatummin. Laitamme saman varauksen alla olevat henkilöt istumaan vierekkäin. Ilmoitathan etukäteen, jos toivot turvavälejä myös oman varauksesi henkilöiden välille.

Ethän saavu esityksiin sairaana. Lievätkin oireet ovat syy jäädä kotiin. Peruthan varauksesi, jos et pääsekään paikalle.

Ovet avataan 30 minuuttia ennen esityksen alkua. Katsojat kutsutaan esitystilaan turvavälejä noudattaen.