Ensemble17: Nollapiste & Peilitalo - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

Ensemble17: Nollapiste & Peilitalo

Teatteri II 2016-2017

Kiertueproduktio

Esitys on nähtävissä kolmesti Lahden kansanopiston Ullakkostudiolla (Harjukatu 46):
ke 12.4.2017 klo 19.00
to 13.4.2017 klo 12.30 LM
to 13.4.2017 klo 19.00 LM

Suomen-kiertue

Kiertueen lisätiedot ja liput osoitteesta teatteri@lahdenkansanopisto.fi, ellei toisin mainita.

ti 18.4. Lappeenranta:
Taidekoulu Estradi klo 19

ke 19.4. Kitee:
Kiteesali klo 19, varaukset: seppo.savolainen(at)kitee.fi

to 20.4. Outokumpu:
Kulttuuritalo Marita klo 14

pe 21.4. Joensuu:
Pohjois-Karjalan opisto klo 18.30

su 23.4. Viitasaari:
Teatterisali klo 15, varaukset:lipputoimisto.fi

ma 24.4. Kokkola:
Teatteri Iltatähti klo 17, varaukset: teatteri.iltatahti(at)gmail.com

ti 25.4. Kokkola:
Teatteri Iltatähti klo 19, varaukset: teatteri.iltatahti(at)gmail.com

ke 26.4. Pori:
Kulttuuritalo Annis klo 19

to 27.4. Turku:
Turun Nuori Teatteri klo 19, varaukset: toimisto(at)nuoriteatteri.com

pe 28.4. Kirkkonummi:
Masalan Nuorisoteatteri klo 19 LM

Tänä vuonna Teatteri II:n Suomen-kiertueella nähtävä esitys koostuu kahdesta näytelmästä, Nollapiste ja Peilitalo, jotka käsittelevät länsimaista kulttuuria, ihmisyyttä, unelmia ja rakkautta. Näytelmät ovat ohjanneet ja käsikirjoittaneet opiskelijat itse.

Nollapiste

Nollapiste on lapsen ja isovanhempiensa, sodan lasten, välinen keskustelu elämästä ja kuolemasta, kohtalosta, ja armosta. Se kertoo sukupolvet yhdistävästä pyrkimyksestä ymmärtää ihmistä. Se on unenomainen matka, joka puhuu rakkaudesta, lapsista, minuudesta, menneen ajan haamuista ja alati leiskuvasta kaaoksesta – ihmisestä.

Ohjaus: Eero Leichner
Näyttelijät: Sami Harjula, Henriikka Heiskanen, Santra Juoperi, Riikka Koskinen, Mikko Laine, Minne Mäki ja Elias Westerberg

Peilitalo

Peilitalo on läpileikkaus länsimaalaiseen kulttuuriin – harhojen ideologiaan. Lopulta, kaikkien harhojen hälvettyä, jäljelle jää vain tyhjyys. Unelmamme ja fantasiamme ovat olennaisia muunnelmia vallitsevasta ideologiastamme. Ne heijastelevat sekä elämäntyyliämme, että arvomaailmaamme. Me luomme unelmamme, ylläpidämme ne ja olemme vastuussa niistä. Vapautuminen ei tarkoita unelmien toteutumista – meidän tulee muuttaa tapa, jolla unelmoimme. Vapautuminen sattuu, koska kaikki mielihyvämme liittyy unelmiimme.

Ohjaus: Julius Leppänen
Näyttelijät: Miro Apostolakis, Maija Hartikainen, Ville Hilska, Mari Hirvi, Miina Penttinen, Joonatan Perälä, Otto Rokka ja Joonas Savolainen

Esityksen kesto noin 2h 45min (sis. väliajan)

FacebookKansanopiston teatterikoulutus Instagramissa