Alkemisti - Lahden kansanopiston teatterikoulutus

ke 19.10.2011 kello 19
to 20.10. kello 12.30 ja 19
pe 21.10. kello 12.30 ja 19

Lahden kansanopiston juhlasalissa, Harjukatu 46:ssa.

Liput 5 euroa.

Lippuvaraukset puh. 03-87810.

Tämä tilaisuus on jumalallisen olemassaolon muoto. Ihmishenget kysyvät tässä tilaisuudessa itseltään: Keitä me olemme?

Tähän juuri tähtää luomakunta, että ihmisessä viriää tarve nähdä totuus. Tarve toteuttaa hyvyys. Tarve tajuta kauneus.

ALKEMISTI on Lahden kansanopiston teatterikoulutus I:n tanssiesitys. Koreografian suunittelee ja ohjaa tanssija Meri-Tuuli Risberg. Toisena ohjaajana toimii koulutuksen vastuuopettaja Lassi Alhorinne. Valokuvaus Heidi Kotilainen.

Esiintyjät:

Miika Alatupa, Katariina Havukainen, Sara-Maria Heinonen, Jani Hämäläinen, Jutta Järvinen, Juho Keränen, Emil Kihlström, Veera Kopsala, Petri Korhonen, Veera Lehtinen, Alli Mattila, Mikael Pelto, Veera Pulkkinen, Milla-Mari Pylkkänen, Menni Renvall, Heikki Ranta, Sonja Salminen sekä Arttu Uuranmäki.

”Rakastetulla on oma tulevaisuutensa. Rakastettua ei koskaan voi omistaa koska rakastetussa on aina jotain enemmän, jotain tulevaa.”

Toiseuden lisäksi olennaisin asia Levinaksen etiikassa on kasvojen merkitys. Kasvot edustavat ihmisessä riisutuinta itseä, haavoittuvuutta ja kontrollin puutetta, toisin kuin arvoasemamme, tapamme pukeutua tai se mitä passiin on kirjoitettu. Katsoessamme toisen ihmisen kasvoja, olemme välittömästi vastuussa hänestä.